luni, 26 septembrie 2022

Un weekend de poveste petrecut la Pensiunea Casa Iulia

 


Un weekend de poveste petrecut la Pensiunea Casa Iulia




,,Odată ce ai călătorit, voiajul nu se mai termină niciodată, ci este reluat iarăși și iarăși în cele mai tăcute camere. Mintea nu poate să-ți întrerupă vreodată acea călătorie. " - Pat Conroy


În viața unui om călătoriile au un rol foarte important! Cu cât călătorim mai mult, cu atât ne dezvoltăm cunoștințele, vedem locuri noi, cunoaștem tradiții  noi din diferite zone ale țării, gustăm diferite mâncăruri, legăm prietenii frumoase și rămânem cu amintiri prețioase.

În acest sfârșit de săptămână, am fost împreună cu familia mea la munte. Am plecat din Cugir de dimineață, pe la ora 9:30 în drum spre Pensiunea Casa Iulia.

După ce ne-am așezat bagajele în portbagaj am intrat în mașină. Priveam pe geam și m-am întrebat ce repede a trecut vara deja e septembrie.

Când am ajuns, pensiunea de la poalele munților parcă ne zâmbea, râul curgea vijelios printre pietre, iar vântul potolit aducea miresme de toamnă. În final am reușit să descărcăm bagajele.

În scurt timp a ajuns și gazda pensiuni. O doamnă elegantă, finuță, sociabilă,  cu ochii blânzi, iar chipul ei degaja multă tradrețe. I-am oferit cadou un semn de carte.




Pensiunea Casa Iulia se află pe unul din cele mai frumoase trasee din România - Transalpina ( Ranca – Sebeș ), în satul Martinie din comuna Șugag la 14 km de Jina,la 22 de km de Sebeș, traseu cunoscut și ca ,,drumul regelui", astfel în apropiere puteți vizita atât Transalpina cât și cele 3 baraje (Barajul Obrejea de Capalna, barajul Tau Bistra, barajul Oașa și barajul Vidra) aplasat la baza partiei de schi Transalpina. 



La parter se află un living (de 100mp) cu bucătărie complet utilată (frigider,cuptor cu microunde, expresor cafea, mașină de spălat vase).

De asemenea la parter se află și o cameră de 3 persoane(cu baie proprie) la etaj mai sunt 2 camere duble cu pat matrimonial și canapea, ambele dispunând de băi proprii (toate camerele dispun de TV cu cablu și internet Wi-Fi) și un aparament cu două camere și o baie.

Loc de parcare pentru  mașini în curte. 








În incinta pensiunii vă puteți relaxa în spațiul verde generos unde se află locul pentru grătar (șemineu și ceaun).

Pe spațiul verde mai sunt la dispoziție 2 locuri de servit masa în aer liber printre care un foișor acoperit cu fân în stil rustic și un leagăn. De asemenea pensiunea are și un muzeu tradițional.

Copii se pot juca pe o trambulină de 4m și te poți relaxa în hamacele plasate sub umbra pomilor din grădină. 

Am pășit într-un tărâm fermecat înconjurat de munți. În jur domnea o liniște deplină. Aerul de munte te face să te desprinzi din această lume și te trimite într-un univers paralel lipsit de stres.













Mai târziu am fost cu familia la Terasa cu plăcinte pe lespede.

Terasa cu plăcinte pe lespede este situată pe Transalpina, înconjurată de priveliștea minunată a dealurilor.

Terasa se află la 24 km de Sebeș pe minunatul drum numit Transalpina. Un mic popas pentru a savura o delicioasă plăcintă gătită pe lespede. Personalul este foarte amabil. De pe terasă poți admira un peisaj încântător! De asemenea terasa dispune de un loc de joacă pentru copii și nici nu e departe de Pensiunea Casa Iulia. 

Am avut ocazia să savurăm cele mai bune și gustoase plăcinte. Eu mi-am comandat și un cappuccino vinez și un schweppes de mandarine.

Ce mi-a plăcut cel mai mult e că am avut de unde alege și am comandat mai multe feluri de plăcinte (plăcintă cu șuncă și cașcaval și ardei, plăcintă cu brânză de burduf, plăcintă cu brânză sărată și șuncă, plăcintă cu ciuperci, plăcintă cu legume).



Terasa cu plăcinte pe lespede






Dacă aveți drum în zonă nu ratați ocazia să treceți pe la ,,Terasa cu plăcinte". Plăcintele au fost delicioase, iar locația este într-un cadru natural frumos. Merită să vă opriți și să vă potoliți foamea. Personalul a fost foarte amabil. O să revenim oricând cu drag.

Când ne-am întors la pensiune l-am cunoscut și pe domnul care ne-a cazat. Un domn blând, simpatic, cu un zâmbet larg și vesel. Ospitaliatatea gazdelor  m-a impresionat sunt oameni  extraordinari, mereu atenți la nevoile oaspeților și foarte prietenoși. Sunt foarte fericită și mă bucur că mi-am făcut prieteni noi.

Mai târziu au ajuns la cabană și două cupluri. Unul dintre ei sunt căsătoriți și au un copil. Când s-a lăsat seara m-am așezat în salon pe canapea și am început să citesc o carte. În timp ce citeam Adriana și Adrian au venit să mă invite afară să petrec cu ei. M-am împrietenit cu cele două cupluri și am stat lângă foc, am povestit, am băut, am ascultat muzică și am dansat ne-am distrat până dimineața. Lidia soția lui Adrian ne-a servit cu prăjitură. A fost delicioasă. Am legat o prietenie frumoasă. Mă bucur că i-am cunoscut și sper să îi revăd curând. 



Dimineața am savurat cafeaua pe leagăn împreună cu ei. Am aflat că în apropiere se află un restaurant unde se servește păstrăv. Eram nerăbdătoare să ajung la acel restaurant pentru că am avut poftă să servesc un păstrăv la grătar. Ajunși la restaurantul La Țanc ne-am așezat la o masă înăutru pentru că afară era rece. Resaturantul dispune și de o mini casuță unde se pot caza vizitatori peste noapte și în prețul cazări intră și o masă servită. Căsuța este din lemn, încăpătoare, cu două paturi și o baie. Mi-a plăcut foarte mult. Gazda restaurantului e foarte amabilă, gingasă, sociabilă și primitoare. A venit la noi la masă foarte veselă și era încântată că am ales să servim masa în acest loc minunat. Știam deja ce vroiam să mânc așa că nici nu am mai stat pe gânduri și mi-am comandat un păstrăv la grătar cu cartofi prăjiți și sos de usturoi. Fratele meu și-a comandat un păstrăv în unt cu mămăligă și sos de usturoi. Am gustat și eu de la el.


La Țanc








Păstrăvul în unt este ceva deosebit și îl recomand cu drag. La desert mi-am comandat o porție de papanași fierți cu dulceață de afine. Au fost delicioși.















Când am terminat ne-am întors la pensiune. Duminică ne-am pregătit să plecăm acasă, iar înainte să plec doamna Iulia mi-a făcut cadou două cărți cu poezii. 

M-am distrat, m-am relaxat și am rămas cu o amintire frumoasă pe care nu o voi uita niciodată.

Vă mulțumim pentru găzduire, vă mulțumim pentru prietenie, vă mulțumim pentru tot!

Vă recomand cu căldură Pensiunea Casa Iulia și mă voi întoarce cu drag ori de câte ori am ocazia.

Mulțumim gazdelor pentru tot și le dorim tot binele din lume. Sper să vizitați și voi.



















Pensiunea Casa Iulia


La Pensiunea Casa Iulia vă așteptăm,

Cu drag, noi vă cazăm.

Călătoriți de la kilometri depărtare,

Vă așteptăm cu drag pe fiecare,

Pensiunea înconjurată de munții vă zâmbește...

Liniștea în jur domnește.


,,Lumea este o carte, iar cei care nu călătoresc citesc doar o pagină" – Sf. Augustin















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Primele fobii Antonio Doda

  O aventură captivantă în lumea fricilor și a sensibilității adânci în universul interior a tânărului poet Antonio Doda Primele fobii Ant...